Lista prac 2020

Poniżej załączamy listę prac do wykonania przy naszych jachtach w tegorocznym sezonie. 

Jeżeli chcesz zaangażować się w prace bosmańskie wyślij do nas maila, napisz na naszym profilu na FB lub skontaktuj się bezpośrednio z Adamsem odpowiedzialnym za remonty. Szukamy zarówno osób chcących zostać bosmanem całej łódki jak i chętnych do wykonania poszczególnych prac.

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1Zabezpieczenie dennikaDenniki do zabezpieczenie w kilku miejscach – przeszlifować, zalaminować i pomalować.
2Połączenie pawęży z achterdekiemPrzeszlifować i przylaminować pawęż do achterdeku, pomalować
3Wzmocnienie/zabezpieczenie podwięziSzlifowanie, laminowanie, malowanie – wzmocnienie pęka na łączeniu z kadłubem.
4Odnowa listew odbojowychListwy odbojowe dobrze się trzymają ale są w kiepskim stanie. Warto spróbować dokonać ich renowacji bez ich wymiany aby uniknąć wykonywania nowych otworów.
5Wykonanie komór wypornościowych pod burtami
6Wykonanie jaskółek
7Naprawa gretingówGretingi należy lepiej spasować i polakierować.
8Odnowa stolikaSzlifowanie i lakierowanie
9Sprawdzić osprzęt– Ster
– Miecz
– Maszt
– Bom

L.p.ZadanieOpis 
1Naprawa dennikaDennik należy przeszlifować, zalaminować i pomalować w miejscu jego uszkodzenia.
2Odnowa stolikaStolik przeszlifować i polakierować.
3Wykonanie komór pod burtamiZrobić komory wypornościowe pod burtami.
4Wykonanie jaskółekDorobić jaskółki
5Przełożyć knagę przed sztagownikKnaga dziobowa jest obecnie między sztagownikiem a masztem. Powinna być przed sztagownikiem. Jak będzie czas knagę powinno się przełożyć przed sztagownik.
6Sprawdzić osprzętGretingi, ster, miecz, maszt, bom

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1Pęknięcie dna załataćNależy załatać pęknięcie dna. Szlifowanie, ułożenie istniejącego laminatu w odpowiedni miejscu, laminowanie, malowanie, podkałdem i farbą.
2Pęknięcie dna załataćNależy załatać pęknięcie dna. Szlifowanie, ułożenie istniejącego laminatu w odpowiedni miejscu, laminowanie, malowanie, podkałdem i farbą.
3Następkę zabezpieczyćNadstępka wykonana jest w formie zalaminowanego kawałka drewna. Laminat przy pilersie odchodzi od drewna. Należy odczepić pilers, przeszlifować odchodzący fragment laminatu i zalaminować tak aby stworzyć szczelną powłokę i aby woda nie wciekała ponownie między laminat i drewno.
Pilers zamocowany jest na wkręty do nadstępki. Przy ponownym jego mocowaniu należy uszczelnić połączenie silikonem, żeby woda nie wciekała w miejscu mocowania wkrętów.
Zadanie powinno się rozbić w czasie. Najpierw odsłonić drewno i dać mu wyschnąć, a dopiero po wyschnięciu laminować. Jeżeli drewna jest zbyt wilgotne możne być konieczna jego wymiana.
4Naprawić mocowanie steruMocowanie stery (górne) jest luźne. Należy je odkręcić i zamocować ponownie. Przy okazji można poprawić mocowanie dolne. Rozważyć wymianę blach na grubsze.
5Naprawić połączenie pawęży z achterdekiemPołączyć pawęż z achterdekiem. Obecnie w górnej części pawęży odchodzi farba i laminat. Należy zeszlifować te miejsca i zalaminować achterdek z pawężą.
6Zamocować stolikStolik odpada od skrzynki mieczowej. Elementy (żebra) do których mocowany jest stolik sa przegniłe, dlatego wkręty wypadają. Można:
– wkleić w puste miejsca nowe elementy drewniane lub uzupełnić laminatem, lub
– wykonać półkę jak na łódkach “Cichego”
7Naprawić dziób
8Wykonać jaskółki
9Wykonać komory wypornościowe pod burtami
10Sprawdzić osprzęt– Gretingi
– Ster
– Miecz
– Maszt
– Bom

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1Naprawa skrzyki mieczowejSkrzynka mieczowa wymaga naprawy z przodu jachtu. W przedniej części skrzynki powstała dziura zrobiona prawdopodobnie przez płetwę mieczową, która nie była zamontowana na przetyczce… Druga kwestią jest mocowanie przetyczki. Miejsce mocowania powinno zostać wzmocniona poprzez pogrubienie laminatu np o 1 cm lub o wklejenie odpornego na wilgoć drewna – sklejka wodoodporna lub deska dębowa. Warto rozważyć montaż metalowej tulei żeby ograniczyć rozrabianie otworu przez śrubę. Do montażu śrub przetyczki kupić podkładki z uszczczelką. (Prace to szlifowanie i laminowanie).
2Przyspawać pilersPilers jest obluzowany i odstaje od pokładu. Należy go przymocować najłatwiej będzie przyspawać jak łódką jest odwrócona.
3Zabezpieczyć nadstępkęNadstępka wykonana jest w formie zalaminowanego kawałka drewna. Laminat przy pilersie odchodzi od drewna. Należy odczepić pilers, przeszlifować odchodzący fragment laminatu i zalaminować tak aby stworzyć szczelną powłokę i aby woda nie wciekała ponownie między laminat i drewno.
Pilers zamocowany jest na wkręty do nadstępki. Przy ponownym jego mocowaniu należy uszczelnić połączenie silikonem, żeby woda nie wciekała w miejscu mocowania wkrętów.
Zadanie powinno się rozbić w czasie. Najpierw odsłonić drewno i dać mu wyschnąć, a dopiero po wyschnięciu laminować.
4Podklejenie przedniego dennikaPrzedni dennik odkleja się przy lewej burcie. Należy go zalaminować. (Szlifowanie laminowanie, malowanie)
5Laminowanie dziobuNa dziobie jest dziura do zalaminowanie (Szlifowanie, laminowanie, malowanie).
6Ulepszenie stolikaNa białej jest rozkładany stolik. Aby zapobiec jego rozkładaniu przy przechyłach można wykonać zabezpieczenia z rozciągliwych linek.
7Sprawdzić osprzęt– Gretingi
– Ster
– Miecz
– Maszt
– Bom

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1Naprawić tylny dennikSzlifowanie, laminowanie, malowanie.
2Naprawić gretingiKilka desek do wymiany. Pozostałe przeszlifować i odmalować. Zmienić mocowanie z wkrętów na śruby lub zastosować inną skuteczną metodę łączenia desek.
3Odnowa steruSter wymaga odnowienia. Co najmniej montaż nowego rumpla z mocnego drewna (np. dębowego) wzmocniony blachą aluminiową od spodu. Korekta geometrii tak aby nie szurał po achterdeku. Dopasowanie przetyczki do mocowanie steru. Sprawdzić czy jarzmo jest ok.
4Wykonać komory wypornościowe pod burtamiWykonać komory pod burtami (są już otwory na pionowej części półpokładu).
Zastosować wkręty z płaskim łbem lub z podkładką stożkową.
5Wykonać jaskółki
6Malowanie dziobu, rufy i innych porysowanych miejsc
7Dosztukować listwę odbojową na dziobieNa dziobie brakuje kawałka listwy odbojowej. Nie opłaca się zdejmować komory tylko po to żeby przykręcić nową listwę. Trzeba co najwyżej przykręcić wkrętami brakujący fragment.
8Prsotowanie mieczaMiecz jest lekko wygięty. Można spróbować go wyprostować.
9Malowanie nazwy

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1Naprawa pawężyPawęż została wgnieciona przez samochód… Należy odciąćzepsuty rozwarstwiony laminat (możliwe że do odcięcia jest cała pawęż). Odtorzyć konstrukcję pawęży i połączyć z achterdekiem. Montaż nowego okucie dolnego steru.
2Naprawa dennika przedniegoDennik należy wymienić lub wyczarować coś innego w tym miejscu. Teraz jest tak że woda przedostaje się ze skrzynki mieczowej do dennika. może trzeba naprawić również miejsce mocowania przetyczki w skrzynce mieczowej.
3Naprawa dennika tylnegoDennik tylny do wymiany lub jeżeli jest suchy można go tylko zalaminować (po wcześniejszym oszlifowaniu itp)
4Łatanie dziury na dziobieNa dziobie jest wgniecenie (dziura) w miejscu dociśnięcia łódki do przyczepy. Miejsce trzeba przeszlifować, zalaminować i pomalować.
5Wykonanie komór wypornościowych pod burtami
6Wykonanie jaskółek
7Malowanie dnaDno należy przeszlifować. Nałożyć podkład epoksydowy i farbę wierzchnią poliuretanową.
8Odnowa gretingów
9Sprawdzić osprzęt

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1Renowacja/wzmocnienie dnaZ dna łódki o zewnętrznej strony należy usunąć resztki farby. Wzmocnić miejsca, które tego wymagają. Nałożyć nowy topkot (żelkot + topkot).
2Renowacja rantu listew odbojowychNaprawa rantu wyprowadzonego z półpokładu. Uzupełnić brakujące fragmenty i wzmocnić wiotkie.
3Wykonanie kątnicWykonać od zera kątnice (6szt). Wyciąć ze sklejki i wlaminować.
4Wykonanie pokładnikówWykonać na dziobie dwa pokładniki, z czego jeden dostosowany w miejscu dennika gdzie będzie mocowana zaślepka komory wypornościowej.
5Wzmocnienie falochronuWykonać wzmocnienie falochronu na jego końcach podobnie jak w Dzikiej Bombie.
6Malowanie kokpituMalowanie topkotem (lub w innej technologii).
7Wykonanie jaskółek
8Montaż okuć
9Wykonanie sterujarzmo, rumpel, płetwa
10Wykonanie gretingów
11Wykonanie listew odbojowych
12Wykonanie komór wypornościowychpod burtami, na rufie i na dziobie
13Maszt, bom, żagledo kupienia

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1Wykonanie achterdekuAchterdek składa się obecnie z jednej (wierzchniej) warstwy laminatu. Należy przykleić warstwę wypełniającą (piankę) od posu istniejącej warstwy, a następnie wykonać kolejną warstwę laminatu, tak aby powstawała konstrukcja trójwarstwowa.
2Renowacja / wzmocnienie dnaZ dna łódki o zewnętrznej strony należy usunąć resztki farby. Wzmocnić miejsca, które tego wymagają. Nałożyć nowy topkot (żelkot + topkot).
3Renowacja rantu listew odbojowychNaprawa rantu wyprowadzonego z półpokładu. Uzupełnić brakujące fragmenty i wzmocnić wiotkie.
4Wykonanie kątnicWykonać od zera kątnice (6szt). Wyciąć ze sklejki i wlaminować.
5Wykonanie pokładnikówWykonać na dziobie dwa pokładniki, z czego jeden dostosowany w miejscu dennika gdzie będzie mocowana zaślepka komory wypornościowej.
6Wzmocnienie falochronuWykonać wzmocnienie falochronu na jego końcach podobnie jak w Dzikiej Bombie.
7Malowanie kokpituMalowanie topkotem (lub w innej technologii).
8Wykonanie jaskółek
9Montaż okuć
10Wykonanie sterujarzmo, rumpel, płetwa
11Wykonanie gretingów
12Wykonanie listew odbojowych
13Wykonanie komór wypornościowychpod burtami, na rufie i na dziobie
14Maszt, bom, żagledo kupienia

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1Zalaminować ubytek w dniePodczas transportu łódki koło przyczepki wytarło punkowo w dnia laminat na znacznej grubości. Należy przeszlifować laminat w tym miejscu oraz na około. Zalaminować zniszczone miejsce i odmalować (najpierw podkładem epoksydowym, a potem farbą poliuretanową z zestawu farb oliva).
2Zamontować knagiNa jachcie brakuje kang (chyba na dziobie i na rufie). Należy wykonać wzmocnienia ze sklejki pod nowe knagi i zamocować kangi.
3Zmienić (naprawić) mocowanie masztuMocowanie masztu powinno zostać przerobione do “standardów SM”. Obecnie masz mocowany jest od pilersu który przekłądany jest na wylot przez fordek. Należy:
– zalaminować dziurę w deku (przez którą obecnie przechodzi pilers)
– wykonać i zamocować nowy pilers (może być przerobiony ten co teraz jest na jachcie)
– przerobić/wykonać piętę masztu
Alternatywnie wersja minimum to zalaminowanie otworu tak żeby woda nie wciekała w środkową warstwę deku.
4Przylaminować kątnicęKątnica odrywa się od kadłuba. Należy przeszlifować to miejsce i przylaminować od nowa kątnicę.
5Zrobić listwy odbojoweStare listwy odbojowe rozpadły się na kawałki. Należy wykonać nowe listwy odbojowe.
6Wykonać komory wypornościowe pod burtami, na dziobie i na rufie
7Wykonać jaskółki
8Sprawdzić osprzęt– gretingi
– ster
– miecz
– maszt
– bom

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1łatanie dziury w dniePodczas transportu jedna podpora wbiła się w dno. Należy załątać dziurę.
2łatanie dziury w skrzynceSkrzynka mieczowa ma z przodu dziury od latającego miecza. Trzeba przeszlifować wewnętrzną dolną część skrzynki mieczowej i uzupełnić ubytki. Zadanie jest o tyle ciężkie że wymaga pracy w wąskiej szczelinie skrzynki mieczowej.
Warto zastanowić się nad wzmocnieniem skrzynki w tym miejscu np. poprzez doklejenie płąskownika aluminiowego, lub paska fumy amortyzujacego uderzenia miecza.
3Dorobienie korkaDorobić korek do komory wypornościowej.

L.p.ZadanieOpisZdjęcie
1łatanie dziury w skrzynceSkrzynka mieczowa ma z przodu dziury od latającego miecza. Trzeba przeszlifować wewnętrzną dolną część skrzynki mieczowej i uzupełnić ubytki. Zadanie jest o tyle ciężkie że wymaga pracy w wąskiej szczelinie skrzynki mieczowej.
Warto zastanowić się nad wzmocnieniem skrzynki w tym miejscu np. poprzez doklejenie płąskownika aluminiowego, lub paska fumy amortyzujacego uderzenia miecza.